לופליאנסקי בערעור לעליון: "אי צדק וחוסר הגינות"

    דוד לזר No Comments on לופליאנסקי בערעור לעליון: "אי צדק וחוסר הגינות"
    13:33
    16.05.24
    מירי זורגר No Comments on עסיסי: מירי זורגר עם המתכונים לעוגת גבינה מושלמת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לפוליאנסקי, הגיש הבוקר ערעור לבית המשפט העליון בעקבות גזר הדין שגזר עליו השופט דוד רוזן, שקבע כי יוטל על לפוליאנסקי עונש מאסר של שש שנים בפועל ושנת מאסר על תנאי, ובנוסף קנס של חצי מיליון שקל.

    פרקליטיו של לופלאינסקי עו"ד יאיר גולן ונחשון שוחט, טענו בערעור כי העונש שקיבל הוא בלתי מידתי ובלתי אנושי. ומן הראוי למצוא עונש חילופי לעונש המאסר.

    "מפעליו הנדירים של המערער אורי לופוליאנסקי", כתוב בערעור, "מטרות החסד ששימשו לו כמצפן כל חייו, השליחות שאותה נטל ושאותה נשא באופן כה מעורר התפעלות והערצה על כתפיו משך ארבעה עשורים כמעט – הם שהתהפכו נגדו והתנקזו אל תוצאה משפטית כה מרחיקת-לכת – תוצאה שהקורא או השומע מתקשה להבינה ולקבלה".

    "ערעור זה, מוגש מתוך תחושה קשה ונדירה ממש של אי-צדק. זו תחושה של אבדן חוש האיזון והמידה. הערעור מוגש כנגד ניתוח עובדתי ומשפטי חד צדדי וקר כקרח, שגם לגופו וגם במבט חברתי וערכי כולל, אינו יכול לעמוד במבחן הביקורת. הורכב פסק-דין קשה, מחמיר לאין שיעור ביחס למערכת העובדות כהווייתה, לטיב המעשים המניעים. בתחושת חוסר ההגינות, אי הצדק והעמידה מגיעה אל שיאה "למקרא גזר הדין".

    עוד נכתב בערעור: "פסק הדין שיצא תחת ידו של בית המשפט המחוזי, מפתיע במיוחד כאשר הוא מחסיר כל ביטוי להבחנה מוסרית – נורמטיבית בין קבלת תרומות גלויות לארגון צדקה מובהק כל כך וששימשו למטרותיו, לבין מעשה נטילת שלמונים לכיסו של עובד ציבור. נפקדת ממנו גם מידה ולו מינימלית של נכונות להתבונן על הנסיבות ולשפוט אותן מנקודת המבט האותנטית של המערער – הנאשם עצמו שמתוכה ולאורה פעל, במשך כל שנותיו הבוגרים".

    כאמור, בחודש יוני השנה גזר השופט דוד רוזן על לופוליאנסקי 6 שנות מאסר בפועל בגין הרשעתו במשפט הולילנד על לקיחת שוחד בסך של כ-2.5 מיליון שקל שהועברו לידי 'יד שרה'.



    0 תגובות